En härlig vårdag

 
Oj vilken härlig vårdag det har varit idag! Strålande sol och riktigt varmt och skönt ute. Tog med mig en spade och tjejerna och gick en promenad. Stannade till några gånger på våran väg för att gräva små diken så vattnet kan rinna av vägen. Det är några ställen det blir vattensamling varje vår. Medan jag grävde fick tjejerna sitta och vänta, vilket gick bra för springrarna men Zelma tyckte att det var i tråkigaste lagret och ledsnade efter ett tag. När vi kom ut till byvägen lämnade vi spaden och gick till grytet. Vi såg flera fjärilar och flugor flyga omkring och borta vid grytet var det full aktivitet vid en myrstack. Härligt!
 

Nya och hela 6 mars... idag är dom trasiga. Gummibanden som håller spiralen har gått av

Snön och isen har smällt nästan överallt, men på några ställen biter den sig fortfarande kvar och därför använder jag broddarna jag köpte 6 mars... och idag gick dom sönder. Och då har jag inte använt dom varje gång jag varit ute. Dåligt!

Kommentarer
Postat av: Mervi

Ja, hoppas verkligen att våren är på väg, själva såg vi ett par tranor som flög över oss när jag var ut med Siri och Ina igår, Emmy får ju inte följa med ännu.

Kramar från oss i Västerås.

2011-03-23 @ 14:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0