Teknikdöd x 2

Jaha, den här veckan är verkligen ingen teknikvecka. I tisdags gick mitt sd kort i mobilen sönder så nu är alla bilder borta, kameran funkar inte, all musik är borta osv osv. Skit! Var till Elgiganten i Norrtälje för att köpa nytt sd kort. Enligt hemsidan skulle det kosta 99 kr, men väl i bukiken kostade det 249 kr. Visst kan jag gå med på att det skiljer lite mellan buktik och internet, men inte så mycket. Var till Hallsta idag på möte och innan mötet gick jag till den lokale teknikbutiken. 149 kr kostade samma kort som Elgiganten hade, men givetvis var dom slut. Nya skulle komma imorgon så jag får snällt vänta. 

 
Som om den jobbiga sd kort döden i mobilen inte räckte så blev det en till förlust imorse.Min bärbara dator ett sista andetag och dog. Gah! Batteriet har gett upp och laddsladden mår allt annat än bra. Den har strulat ett tag nu så egentligen blev jag inte så förvånad. I helgen blir det en tur till Uppsala för att förhoppningsvis hitta en ny vän. Just nu sitter jag vid min gamla stationära dator och det är ett äventyr i sig. Så trött och seeeeg så hemsidan kommer inte uppdateras förän en ny bärbar är köpt. Bloggen går att uppdatera men det tar väldans tid att ladda.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0