Shoppingrunda

 
Det går inge bra för mig... Igår var vi till Uppsala och på inköpslistan stod bland annat ett fleece täcke till Bea, en bärbar dator till mig och ett nytt sd kort till mobilen. Med andra ord en lite dyrare shoppingresa. 
 
Vi började med lite andra små ärenden och en god lunch/middag i form av kinamat. Mums! Sedan började vi beta av min lista med att åka till Hööks för att köpa ett snyggt fleece täcke till Bea. Självklart fick Bea följa med in för att prova, men typiskt nog var hennes storlek slut och skulle komma in i slutet på månaden. Bea själv hade jätteroligt! Hon undersökte några leksaker, en flygbur, hälsade på andra kunder och det hela avslutades givetvis genom att hoppa upp på disken med framtassarna och hälsa på tjejen som stod i kassan. 
 
Sedan bar det av till Net on net och där införskaffades både en bärbar dator och nya sd kort. Fyndade rejält och hittade ett 4 gb sd kort för bara 69 kr. Lite skillnad jämfört med Elgiganten i Norrtälje som ville ha 249 kr för samma kort. Det tråkiga är bara att min mobil inte blev ett dugg gladare för det utan påstår fortfarande att det inte finns något sd kort. Med andra ord är det mobilen och inte det gamla sd kortet som är trasigt. Typiskt! Det är bara att rota fram kvittot och åka tillbaka till Uppsala för att lämna in mobilen. Gah!  

Även en bärbar dator fick följa med hem och den här gången blev det en 15,6" istället för 17" som den gamla datan var. Det är lite ovant med en så "liten" dator men jag kommer nog vänja mig. Den här är mycket lättare och blir smidigare att ha med sig på resor. Nu ska det bara läggas in dom program jag behöver och lite annat smått och gott så blir det nog bra. Hoppas jag hittar usb minnet med FrontPage så jag kan uppdatera hemsidan också, idag är det 5 veckor sen Tina parades.

Kommentarer
Postat av: nizze

provat uppdatera luren,med nya drivisar?

2011-03-20 @ 08:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0